rookverbod in de horeca

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Sat May 31 23:52:21 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny,
In een zwart/wit maatregel zoals het verbieden van roken in ALLE horeca
gelegenheden gaat de overheid dus bepalen wiens vrijheid geheel weggenomen
wordt. Want de een z'n vrijheid is de ander z'n onvrijheid in deze..
Het verblijven in een horeca gelegenheid is momenteel vrijblijvend je houdt
niet van rook ga dan naar een horecabedrijf die een niet roken policy
heeft.....
De analogie met het vliegtuig e.d. gaat mank, dat is (realistically) NIET
vrijblijvend dus een verbod of een gegarandeerd rookvrij ruimte moet er
zijn...
Het is naief of selfservend te veronderstellen dat een rookverbod niet als
ultiem doel heeft het roken uit te bannen. Niet altruisme, ziekte en
aanverwante communitie kosten zijn de onderliggende reden voor een verbod...

Lenny die geen tabak, in wat voor form ook, gebruikt.. is van mening dat de
mens de maat van alle dingen is. En dat de overheid zou moeten concentreren
in het voorkomen van miljarden kostende vouten inplaats van de aandacht van
de burger af te leiden met dit soort betuttelend geneuzel.
Lenny heeft geen aandelen in een tabaks compagnie, en vidt het minder erg om
een roker op visite te krijgen dan een persoon met een verkoudheid of
griep.. Da's pas werkelijk gevaarlijk, en niet verboden...

Dubitandum est or they are fucking with you again...
Yowsa
Lenny