uitlaatgasverbod openbare ruimten

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Sat May 31 09:42:07 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Rikkert,

Ik pleit al jaren bij bouwen een gezondheidseffectrapportage te realiseren. Als
het risico voor de gezondheid te groot is moet je daar niet bouwen. Is er al
gebouwd dan moet je drastische maatregelen nemen zoals snelheidsbegrenzing van
80 km op de A13 langs Overschie (Rotterdam).

Over rookvrije ruimte en niet-rookvrije ruimten denk ik dat je moet kunnen
kiezen naar cafe's met rookvrije ruimten te gaan en cafe's met rokers. Om te
verplichten dat werknemers recht hebben op rookvrije ruimten (het is een kromme
zin, maar zo is de regelgeving) gaat mij veel te ver en ik vind dat onze
minister Borst daar te ver in is doorgeslagen. We moeten de liberaal
Hoogervorst met mailtjes van rokers of genietende mee-rokers bombarderen dat
hij deze regelgeving met onmiddelijke ingang terugdraait. Het is niet een actie
van het CDA zoals een aantal lijsters hebben neergezet, maar van onze eigen
Borst (vandaar anti-roker van het jaar). Dus Bert jij als tweede kamerlid lees
mee op de mail doe iets aan deze extreme regelgeving!

Groeten Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/