Motie [subjectregel was oorspronkelijk leeg]

Tue May 27 09:12:31 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder over mijn lidmaatschapsnummer:
>Ik heb nummer 2771 (werd dan ook al als jong broekkie lid in 1972).

 Michiel Scheffer <mrsch002 at PLANET.NL> zondag j.l.:
>Ik zie nu pas je mail over de nummers: wist niet dat je zo lang lid was,
>dacht eerder aan een andere typefout.

 Ja, ik ben zo'n oudje... al lid voordat ik ooit had gestemd. Maar
 toen kwam 29 november 1972 eraan... (ook 6 zetels als ik 't me goed
 herinner).

 Michiel:
>Ik heb de volgende stelregel (als interim afdelingsecretaris):
>Lidnr tot 8000 Eerste Golf 1966-1973
>Lidnr van 12000-35000 Tweede Golf 1977-1982
>Lidnr van 39000-52000 Derde Golf 1988-1995
>Lidnr van 54000 tot 61000 Vierde Golf 2001-.....

 Opmerkelijk: tussen de eerste en tweede golf ligt het kabinet Den
 Uyl en de derde golf ebt weg na 1 jaar Paars.

 Je kan natuurlijk ook kijken naar hoeveel mensen daadwerkelijk lid
 zijn (er zeggen immers ook mensen op). Zitten daar ook golven in ?

>Uit een druilerig Betondorp

 Vanmorgen om 8 uur bij Appie Hein in Betondorp werd er fors gekan-
 kerd door de wachtenden op het vandaag aantredende kabinet. Alleen
 tegen Paars zag ik eerder zoveel haat; en men is nog niet eens be-
 gonnen met regeren.

 Het politieke weer is dan ook tamelijk grimmig. Ik ben benieuwd hoe
 men later op vandaag, op het deelnemen aan Balkellende II, terug-
 kijkt. Een 'historische vergissing', 'D66 stortte zich in een cri-
 sis'. Zoiets zal het wel worden. Het lijkt mij uitgesloten dat dit
 dwaze experiment goed afloopt. Wat linksere D66-stemmers vluchten
 naar de PvdA, wat rechtsere kunnen net zo goed meteen VVD stemmen.
 En intussen wordt er een beleid gevoerd waar de honden geen brood
 van lusten. De financieel minst draagkrachtigen zullen zich grote
 offers moeten getroosten om de zwaarste schouders vrij te houden.

 Enfin, als je al 30 jaar lid bent van een partij, dan loop je niet
 zo snel weg...

 Marc Fluks, Amsterdam