d66 autotochtonenpartij

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Tue May 20 17:50:00 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Jasper,

ik neem het congres serieus, maar je zult onze 13.000 leden heel zinvol moeten
prikkelen. In een referendum zondermeer ja of nee, had je voordeel of nadeel
van je twijfel niet kunnen staven.
Dus nieuwe methodieken ontwikkelen om mensen bij te betrekken, overigens ik heb
ook nog redelijk wat allochtone belangrijke leden gezien. Een poststemming
betrek je er ook mensen niet bij.

Misschien moet je eerst iets zeer dramatisch voorstellen en daarna pas met een
genuanceerd voorstel komen. Dat brengt mensen in beweging en dat deed Fortuyn
wel voortreffelijk. Eerst zeggen islam is achterlijk en vervolgens met heel
veel maatregelen te beginnen waar kansen geboden werden voor moslims. Alle
asielzoekers het land niet in en vervolgens allerlei uitzonderingen maken en
generaal pardon invoeren voor witte illegalen.

Ik denk eerst zeg het scherp en zwakt het dan af. De genuanceerde boodschap
komt dan wel. volgens mij heeft Boris zeer scherp gezegd, waarvoor we inzetten
en dan met het genuanceerde verhaal te komen. Een zeer goede strategie.
Ook allochtonen komen pas in beweging als iets echt op het spel staat,
bijvoorbeeld Keileweg, waarbij initiatiefneemsters ook van Turkse afkomst waren
en de actiecomite Keileweg weg hebben gevormd. Zo moeten we dat
communicatietraject veel serieuzer gaan aanpakken en mensen prikkelen om op
congressen te laten komen.

Debat voeren, emoties tonen gaf bij het bezoek laatste congres en ook de
openheid de doorslag. Ik hoor bij D66 en zal deze partij van harte ondersteunen
en ik zal talenten onder bewoners zoeken ongeacht ras, geslacht of andere vorm.
Het belangrijkste is kwaliteit en dat zit er voldoende in de partij; nu nog
prikkelen en zorgen dat deze talenten benut worden.

Dus het is wel hoognodig nodig om te investeren in onze leden en dat doen we
nog te weinig.

Groeten Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/