d66 autotochtonenpartij

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Tue May 20 09:15:04 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste LIjsters,

Op de eerste plaats wil ik geen onderscheid maken tussen allochtone en
autochtone leden. Het lijkt of wij, zij spreken. Als je kijkt hoeveel leden die
daadwerkelijk pariciperen een 1700 leden bij zo'n cruciaal congres kan je
afvragen wat de rest van de ruim 11.000 hebben gedaan. Hebben deze zich passief
gedragen. Is de reele participatie in de maatschappij en daarbij verlengde in
de partijen wel de manier om congressen te volgen of wordt dat zappend achter
de tv gedaan. In de huidige zap-cultuur zal je veel andere methoden moeten
ontwikkelen om de nederlandse bevolking weer bruisend te maken en niet zo
gezapig. Het poldermodel heeft de mens niet meer kritisch maatscahppelijk
gemaakt. Misschien is ook wel goed om weer durf te tonen en risico's te nemen
in de politiek.
Ik heb bijvoorbeeld ook veel Rotterdamse leden gemist en niet alleen autochtone
leden.
Je moet ook niet een allochtoon lid gebruiken om veel kiezers te winnen en
vervolgens op een zijspoor te zetten. Laten we gewoon geen onderscheid maken
tusasen ras, geslacht en wat dan ook, maar kijken naar kwaliteit van onze leden
en daarin investeren.

 http://www.wanadoo.nl/