Boris' formatienieuws: Meedoen, meer werk, minder regels

Mon May 19 08:42:20 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 16 May 2003 20:00:54 +0200 (MEST)
From: Boris' formatienieuws <formatie-nieuws at d66.nl>
To: "fluks at science.uva.nl" <fluks at science.uva.nl>
Subject: Meedoen, meer werk, minder regels

 'Meedoen, meer werk, minder regels.' De minister president heeft het motto van
het hoofdlijnenakkoord van CDA, VVD en D66 vanmiddag bekend gemaakt. Via onze
site www.d66.nl  kunt u het downloaden. Het is een stevig beleid met een
verhaal waar niet direct iedereen vrolijk van zal worden, maar ik sta ervoor.
Ik ben blij met de unanieme instemming van onze fractie. Gisteren en vannacht
hebben we bikkel hard onderhandeld. In het concept akkoord was uiteindelijk te
weinig geld gereserveerd om te investeren in onderwijs en kenniseconomie en ook
de passage over al dan niet boren in de Waddenzee beviel de fractie gisteren
niet helemaal. Daar hebben we vervolgens voor geknokt tot kwart voor drie
's nachts. Met resultaat!

De informateurs, hun medewerkers en de collega's van de andere partijen en ons
eigen formatieteam hebben hard gewerkt in een prima sfeer. Daar ben ik trots
op. Binnenkort is er een nieuwe regering die aan de slag gaat met hoofdlijnen
in de achterzak. Dan valt er in het parlement ook nog wat te debatteren. Niet
alleen tussen oppositie en kabinet, maar ook tussen kabinet en
regeringsfracties. En zo hoort het.

U heeft zich de afgelopen dagen vast afgevraagd waarom ik inhoudelijk zo weinig
mededelingen heb gedaan. Nou, ik heb het al een keer geschreven. Wij hadden een
afspraak om geen inhoudelijke mededelingen te doen tot alles met elkaar klopte.
Ik hoop dat u de moeite neemt het te lezen, het zijn maar 14 pagina's.

Ik ga mij voorbereiden op ons congres van zondag. Via een ingewikkelde
straalverbinding ben ik vlak voor het congres ook nog in het televisieprogramma
Buitenhof te gast. Voor zover u lid bent van D66 hoop ik u zondag te zien.