hernieuwde start D66 (was einde D66)

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Sat May 17 15:28:15 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben niet voor te vernieuwen om te vernieuwen, maar om dat ik constateer, dat
we een stapje in de goede richting hebben gedaan op inhoud met het
regeerakkoord en veel binnengehaald, maar

we moeten wel duaal zijn, er moet vernieuwing binnen de regering zijn, dus niet
oude garde en ik probeer het congres als iets levendigs te maken en dat de
wijze van stemming anders moet is duidelijk.

De vorm van stemming is niet zo belangrijk, maar ik heb meer bezwaar tegen een
poststemming, omdat je niet interactief bezig ben. Het congres moet ook
interactiever.

Vandaar dat ik probeer om daar iets creatiefs te bedenken. Door middel van
webcams, peilingen via internet, we moeten alle mogelijke vormen realiseren om
onze leden zo goed mogelijk te betrekken.

Talentenjacht van kandidaten moet voortdurend. Dus begrijp goed. In onze partij
constateer ik dat steeds dezelfde kern actief is en dat wil een aantal mensen
veranderen waaronder ongehoord, de leden moeten meer betrokken worden en D66
moet meer zichtbaar worden. En daarvoor wil ik gaan en dat zie ik ook niet bij
andere partijen ook nioet bij het CDA. Dhr. Balkenende acht ik ook altijd niet
betrouwbaar. Dus kamerfractie moet zeer alertzijn, zeer kritisch, zeer creatief
om zichtbaar te zijn, het geluid laten horen kortom duaal,

Daarom ondersteun de moties van theo veltman, john bijl,rijswijk.

Trouwens de JSF vind ik altijd onzin, maar i9k weet niet in hoeverre we deze
kunnen terugdraaien. Ik wil wel ondersteunen, scheel weer heel veel geld wat in
de kenniseconomie gestoken kan worden en de pijlijke tegenvallers weer
enigszins kan compenseren.

Groeten en tot morgen

Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/