goed werk Boris! maar hoe gaan we nu binnen d66 verder!

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu May 15 10:35:36 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Unico,

Ik vind je betoog roerend. Helaas leert de ervaring van de laatste
kabinetdeelnames en de deelnames in B&W's in grotere gemeenten dat er
binnen de partij een cultuur van bevriezing plaatsgrijpt om de eigen
bewindslieden niet "dwars" te zitten en hun gouvernementele positie niet te
verzwakken. Ineens mag er alleen gepraat worden over de portefeuille van de
eigen wethouder en dan alleen in "opbouwende" zin. En wie kritiek heeft op
een minister of staatssecretaris wordt zo'n beetje gezien als
"landverrader" die de positie van partijgangers ondermijnt.

Lullig voor je, want je intentie is op zich juist. Maar ja, er hebben ook
weinig personele mutaties aan de top plaatsgevonden. En de voorzitter
Pechtold schijnt een protege van De Graaf te zijn. Dus ja....

Ik hoop dat groeiende realiteitszin niet je kritisch vermogen zal aantasten.

Henk Vreekamp, Utrecht.