Crisis in D66

John Wijsmuller j.wijsmuller at MYREALBOX.COM
Mon May 12 13:21:25 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Michiel,

Als ik je goed begrijp dan bedoel je dat het toepassen van een populistische
benadering mogelijk is met behoud van onze beginselen. Wij kunnen onze
identiteit bewaren en uitdragen aan kiezers en leden en tegelijk deelnemen
aan een regering met CDA en VVD.

In Ede zie ik hoe met name CDA en PvdA schaamteloos opportunistisch
opereren. Zij schuwen niet de positie en rechten van minderheden te
beschadigen om de steun van racistisch Ede binnen te slepen. Er broeit hier
iets dat straks tot niet veel goeds kan leiden en D66 kan niet veel anders
dan proberen weldenkend Ede wakker te schudden en op die manier aan zich te
binden. Alleen een stevige oppositie kan D66 in Ede redden. Omdat de burgers
van Ede bijna niets over ons in de media kunnen vinden is ons grootste
probleem aan Edenaren  duidelijk te maken wat D66 in de raad doet.

Ik heb het idee dat met de racistische golf ook een anti-intellectuele
vloedgolf over ons heenkomt. Niet praten maar slaan. Hoe kan D66 hier
populistisch op inspelen?

Groeten,

John Wijsmuller