Kenniseconomie, Baumol en ouder worden

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Sat May 10 11:19:29 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste John,

Ik kan je grotendeels wel volgen, maar je redenering klopt niet helemaal. We
worden wel gemiddeld ouder in Nederland, maar dat betekent nog niet, dat we
langer gezond zijn. Uit epidemiologisch onderzoek (ook zo belangrijk) blijkt,
dat we op dezelfde leeftijd kwetsbaarheid bereiken. Dus we zijn langer niet
gezond, dat maakt de gezondheidszorg ook veel duurder. Ik zou een grootscheeps
onderzoek willen voorstellen om een risicioprofiel te kunnen maken voor deze
kwetsbaarheid. Zodat we de oorzaken beter kunnen weten dan nu. Als dan blijkt
dat het arbeidsproces een oorzaak is moet je afvragen of je pensioengerechtigde
leeftijd weer naar 65 jaar brengt, wanneer juist het arbeidsprocs een
beschermende factor is kan je pensioengerechtigde leeftijd omhoogkrikken.

Met andere woorden D66 is op de goede weg om kennis en daar de rest van
afgeleid als centraal thema te stellen. Alleen met de juiste kennsis en
onderzoek kunnen we tot adequate beslissingen komen.

Groeten Kees van Loon

Citeren johnbijl at d66.nl:

 http://www.wanadoo.nl/