Referendum?

John Wijsmuller j.wijsmuller at MYREALBOX.COM
Thu May 8 18:01:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Naar mijn idee is de Tweede Kamerfractie vrij en ook gehouden te doen wat
zij zelf wil ongeacht de mening van de leden van de partij.

Wij leden moeten echter wel onze conclusies trekken en reageren op wat de
fractie doet. Straks moet er weer een nieuw bestuur worden gekozen en een
nieuwe kandidatenlijst worden samengesteld. Laten we daar onze energie op
richten en geen energie verspillen aan een zinloze worsteling met de
fractie.

Laten de tegenstanders van het fractiebeleid nu naar voren komen en zich
beschikbaar stellen als toekomstige Tweede Kamer kandidaten en nieuwe
bestuursleden en laten zij hun standpunten duidelijk formuleren.

Wat wij nodig hebben is een permanent forum op de landelijke D66-website
waar fractie en kandidaten hun mening kunnen weergeven.

Wat denken jij van een permanent internet-smoelenboek.

Groeten,

John Wijsmuller

> [...]
> direct getroffen.
>
> 3. Als uit de poststemming "nee" komt (bij een referendum vooraf aan het
> congres zie ik wel die kans!), dan is dat allerminst desastreus voor de
> club, veel kiezers zullen verlicht ademhalen. Zie de tussentijdse
> kiezresgroei voor de PvdA in de polls.
>
> 4. De regeerloze periode zal volgens mij niet worden verlengd, er zijn nog
> genoeg noodkandidaten.
>
> 5. Het lijkt me overdreven om tegenstanders van een partijreferendum
> "antidemocraat" te noemen, ik wil me beperken tot de term
"opportunisten" -