gekozen MP

Joost Wery jcwery at HOTMAIL.COM
Tue May 6 02:22:39 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: k.vanloon at wanadoo.nl
>To: Joost Wery <jcwery at hotmail.com>
>CC: D66 at nic.surfnet.nl
>Subject: Re: gekozen MP
>Date: Mon,  5 May 2003 09:30:37 +0200
>
>Ten eerste is voor mij niet zo vrijblijvend dat onderzoek. Hoe je precies
>inkleed is nog lastig en je zal daar een ruime meerderheid in de tweede
>kamer
>voor moeten realiseren en in de eerste kamer.

Voor mij ook niet, maar ik vrees voor CDA en VVD wel.

>Ik vind jouw periode nogal lang, als het goed is waneer we de MP kunnen
>kiezen
>moet dat op basis van een programma zijn en ik gun dan niet iemand nog drie
>maanden de tijd. Dus jouw voorstel vind ik een traag voorstel.

Tsja, daar heb je wel een punt. In ieder geval is het sneller dan het
huidige systeem. Ik wil er op zich best nog een maandje afhalen hoor :)

De coalities
>moeten verdwijnen en er moet echt een duaal stelsel komen. Je ziet hoe
>moeizaam
>deze dingen gaan in gemeenten, omdat vele partijen het pluche niet willen
>loslaten.
>
>Groeten Kees van Loon

Daar zit inderdaad denk ik een duidelijk verschil van mening. Ik vind
namelijk een regering die in beginsel kan rekenen op een meerderheid van de
kamer wel praktisch en neem de uitwassen van coalitievorming dan maar voor
lief (natuurlijk zal ik wel stemmen op een MP die zegt enkel een akkoord op
hoofdpunten te willen sluiten).

Groet,

Joost

http://www.wanadoo.nl/