Congres en reiskosten

Sun May 4 15:50:24 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Mark,

Das een aardige suggestie. Beetje naar het idee van de Jonge Democraten....
dat probleem zal niet voor alle leden gelden uit alle regio's maar wellicht
wel voor een aantal. Ik weet dat ik vroeger toch echt niet heen kon gaan
door een combinatie van werken en kosten. Indien ik zou gaan, kon ik niet
werken en moest ik reiskosten etc betalen. Maar dit speelt natuurlijk niet
alleen voor Groningen en Zeeland. Bovendien heb ik begrepen van bernard dat
zelfs groningen een goede kans maakt als plaats voor het congres :-)

> Als de reiskosten naar het congres voor de leden uit Groningen, Zeeland
> etc. een probleem zijn, waarom stellen we dan niet de regel in dat de
> prijs van je treinkaartje (2e klas :-) op vertoon aan de balie wordt
> afgetrokken van je congresbijdrage?

Maak er nu niet een probleem van van DE leden uit Groningen en Zeeland....
Het gaat natuurlijk voor alle leden op die van ver moeten komen en die
weinig geld hebben. Mijn punt is dat een congres altijd mensen uitsluit,
een poststemming veel minder. En ik weet niet waar het congres gehouden
gaat worden, maar ik hoop zo makkelijk mogelijk bereikbaar..... Dus niet 5
keer overstappen etc... Je kunt je er vast iets bij voorstellen...Was
Zwolle niet een aardige plek vorige keer? Of is dat extra lastig voor onze
zuidervrienden.... Utrecht? Is volgens mij wel makkelijk bereikbaar qua
OV.... Al blijft voor sommigen de reistijd echt lang... Ik sprak weleens
leden uit dorpen uit friesland bv. Ik vind half 7 al wel vroeg, maar
sommigen moesten nog eerder uit de veren om op tijd te kunnen zijn.....
Maar goed. Liefst een congres in combo met poststemming.

> Niet alleen komen we dan tegemoet aan een belangrijk punt van de
> referendumaanvragers, we stimuleren ook nog eens het gebruik van het OV.
>
> Natuurlijk zal dan wel de congresbijdrage omhoog moeten, da's dan weer
> minder voor de leden uit de plaats waar het congres gehouden wordt. Maar
> zo spreiden we als het ware de reiskosten gelijkmatig uit over alle
leden.

Waarom is dat minder voor de leden uit de plek waar het congres gehouden
wordt? Bij de JD betaalden we allemaal 2,50 extra voor de reiskosten van
allen...Dus ook de leden uit verweggistan betalen een bonus op de
bijdrage...