PvdA (was: Poststemming)

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Fri May 2 15:16:40 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou Fritz, je leeft je wel uit met je PvdA-antipathie. Volgens mij is
het mislukken van CDA-PvdA 90% de schuld van het CDA, 10% van de PvdA,
en dat is een van de minpuntjes van CDA-VVD-D66, nl. dat we het CDA
daarmee laten wegkomen.

En de PvdA met 42 zetels kon natuurlijk meer 'linkse' stokpaardjes
bedingen dan D66 dat kan met 6 zetels en de VVD erbij.

Zo'n stokpaardje is de koppeling, is het nou terecht om moord en brand
te schreewen als de uitkeringen in deze situatie van nulgroei waardevast
in plaats van welvaartsvast zouden zijn? En Borsele is meer een symbool
van gelijkhebberigheid (hoewel ik niet blij ben met kernenergie). Net
zoals de Waddenzee, een wat pragmatisch geformuleerd 10-jaars moratorium
op boren naar gas is natuurlijk weer niet goed genoeg. Dogma's, dogma's.

Dat neemt niet weg dat Bos nu voor velen aan geloofwaardigheid inboet
door het zo onzuiver te brengen (op dezelfde manier dat zijn eerdere
aanval op het 'zwalkende' financiele beleid van D66 unfair was).

Bart Meerdink