O Canada...

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Jun 20 18:31:44 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Joost,

Niet helemaal. De clou is nou net dat er altijd voorwaarden moeten zijn,
anders vervalt het argument dat de overheid zich ermee moet bemoeien.
Heden ten dage mag ik bijvoorbeeld niet met mijn broer een huwelijkse
verbinding aangaan, terwijl vele 'siblings' (is daar een Nederlands
woord voor?) hun hele leven een huishouding delen. Ook mag ik niet met
meer dan 1 persoon in het huwelijk treden terwijl dat bijvoorbeeld
volgens het Mormoonse geloof vrij normaal is.

Het homohuwelijk vind ik prima, maar ik betreur het feit dat de overheid
in deze tijd van individualisering nog steeds dergelijk paternalistisch
beleid voert. De overheid moet gewoon zijn handen ervan aftrekken en
samenlevingsovereenkomsten overlaten aan de individueen. Slechts dan is
er van discriminatie tegenover wie dan ook geen sprake meer. En laat het
bewierroken van heteroparen maar mooi over aan de kerk.

Mark Giebels