O Canada...

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Thu Jun 19 18:05:57 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst,

Mijn vraag ging eigenlijk iets dieper. Jij wil niet echt weten hoeveel tijd
ik in beide landen heb doorgebracht. How about tientallen jaren daar gewoond
en gewerkt...
Mijn vraag ging eigenlijk richting waarom mensen die min of meer gelijk zijn
toch zo verschillend over dingen denken en dan is jouw antwoord wat te
gemakkelijk.
Hier wordt dikwijls terechte kritiek op de VS geuit, toch zijn zij net zo
overtuigd van hun gelijk als wij. In realiteit maakt het mij geen lor uit of
je een joitje rookt of gay bent en getrouwd, en dat zijn voor wat betreft
het algemeen welzijn side issues.
Het probleem zit hem meer in de oogkleppen die mensen hebben..
Een misschien wat vreemd voorbeeld:
6 maanden terug reis ik door de Golden Hills van California daar staan
duizenden windmolens voor electriciteit. Ze zijn niet zo mooi als de
Nederlandse (de Amerikaanse zijn meer staketsels) maar wat echt vreemd is de
wieken staan schijnbaar van de wind. Niet zo. Omdat de stand van de props
precies andersom is dan de nederlandse molens zijn ze selfcentering dus
altijd perfect op de wind zonder stuurprogramma's en zo. (ze staan dus met
de rug naar de wind...)
Waarom staan ze hier zo en daar anders?
Het zijn er niet een paar maar duizenden die zich door de wind laten
centreren. Lijkt me op het eerste gezicht een prima idee. Wie zijn er hier
correct..

Kijk
Je wordt geboren zonder enige kennis of vooringenomenheid, en als je de
existentialisten wilt geloven bepaal je daarna zelf wie je bent. Helaas
wordt je in een wereld geboren die alles al geregeld heeft met strafbare
feiten en wetten. Wat in het ene land legaal is is in het andere land niet
eens geregeld en omgekeerd.
Kijk ik zou zeggen probeer het nog een keer...of (op z'n Amerikaans) have
another Thunk about this.

MVG
Prins Vogelvrij oftewel Lenny Bruce

>Lenny,
>
>Ik denk dat het antwoord verscholen ligt in de politieke en culturele
>verschillen tussen Canada en de USA:
>Ik ben diverse malen in beide landen geweest en wat mij daar opviel is dat
>de
>Canadezen (en met name die in de oostelijke provincies, maar ook in BC)
>veel
>Europeser zijn dan de Amerikanen. Dit heeft volgens mij ook te maken met de
>constitutionele structuur van Canada: In wezen is Canada nog steeds een
>Engelse
> [...]

MSN 8 with e-mail virus protection service: 2 months FREE*