Artikelen

Herman Beun herman.beun at TISCALI.BE
Wed Jun 18 18:23:19 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Karst de Jong schreef:

> Zou het wellicht mogelijk zijn dat degenen die
> artikelen halen van het internet en deze op de lijst
> plaatsen er een link voor in de plaats zetten? Dan
> raakt mijn inbox wat minder snel vol.

Mijn criterium bij dat soort dingen is het lezersgemak: is de site
direct toegankelijk zonder dat de (meeste) lezers zich eerst moeten
registreren of geld moeten betalen, dan plaats ik alleen een link. Zo
niet, dan het artikel of relevante delen eruit. Bij een krant als de NRC
ga ik ervan uit dat de meeste lezers hier zich daar al wel eens voor
geregistreerd hebben, bij de NY Times niet.

Overigens, een groot kranteartikel in txt-formaat neemt pakweg 20 kB in
beslag. Een gratis hotmail account is al 2 MB. Dus ook al blijft
terughoudendheid inderdaad gewenst wat het posten van kranteartikelen
betreft, dat je inbox er snel van vol raakt lijkt me onwaarschijnlijk.

Herman Beun                       http://www.hermanbeun.info/
Herman.Beun at yucom.be                      Brussel, Vlaanderen
*representative democracy is a contradiction in 4 year terms*