VS gevaarlijk?

Buiten, EL van (IAZ) E.L.Buiten at MINFIN.NL
Thu Jun 12 17:27:04 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi John,

Je schreef:
>Rechtstreeks invloed heeft de burger allleen als hij zelf besluiten mag
nemen. Rechtstreeks gekozen bestuurders doen wat > >ze willen en krijgen
door hun verkiezingsoverwinning altijd te veel macht.

Als ik je goed begrijp pleit je voor een soort van Zwitsers model waar de
bevolking erg veel mag meebeslissen in referenda.
Voor mij is invloed op het bestuur wat anders dan volledige zeggenschap over
wat bestuurders doen. Dat is namelijk een fictie en maakt besturen feitelijk
onmogelijk. Je zult mensen bij de overheid zeggenschap moeten geven, en aan
zeggenschap is altijd een soort van macht verbonden. Het is alleen zaak
daaraan ook de plicht tot verantwoording te koppelen.

Groeten, Erik

`Externe E-Mail wordt door het Ministerie van Financien niet gebruikt voor het aangaan van verplichtingen`

`Any e-mail messages from The Ministry of Finance are given in good faith but shall not be binding nor shall they be construed as constituting any obligation on the part of The Ministry of Finance.`