(fwd) Artikel over D66-proefschrift

Michiel D66 mrsch002 at PLANET.NL
Tue Jun 10 15:00:30 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Eric,

Ik heb net het boek te leen aangeboden gekregen. Ik kan nog niet oordelen,
maar wel dit. Ik ken wel meer doctoren die naar aanleiding van hun
proefschrift persoonlijke opvattingen gaan debiteren.... Ik heb ooit eens de
totale kledingindustrie afgeschreven. Waar het om gaat is of het
proefschrift wetenschappelijk onderbouwd is en of de schrijver in zijn
andere uiting een goede scheiding aanbrengt tussen onderzoek en opinie. Ik
heb overigens wel enige twijfel bij de onderbouwing van bepaalde historische
passages, al was het maar omdat ik weet dat hij mij niet geinterviewd en dat
hij hoofdzakelijk BoBo's heeft gesproken.

Het gevaar van vermengen van onderbouwing en opinie is dus groot. Gelukkig
zijn er veel kritische lezers die ook een deel van de werkelijkheid kennen.

VrGr

Michiel Scheffer