Update: Mijn UPC-drama

Mon Jun 9 12:46:58 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Voor degenen die ook van UPC pogen af te komen (of nog wat feed back
hebben voor de door mij gevolgde handelswijze)...

* Nadat UPC mij in april heeft afgesneden heeft wegens een gefantaseerde
  wanbetaling, heeft ze mij nog een rekening voor de maand mei doen toe-
  komen.
  --> Ze wil dus geld voor iets waarvan ze mij zelf heeft afgesneden.
* Nadat ik ben overgestapt van bellen per kabel naar de KPN, heeft de
  KPN-storingsdienst het UPC-kastje verwijderd. Ik heb nu weer gewoon
  een telefoon- en een kabeltv-contactdoos in de woonkamer. De ingreep
  was kosteloos mits ik de (inbouw)contactdozen zelf zou aanleggen.
* Ik heb UPC een brief geschreven waarin staat dat ik geen klant meer
  van haar ben nu men mij heeft afgesneden en dat ik het vooruitbetaalde
  telefoonabonnementsgeld voor april teruggeboekt wil krijgen.
* Ik heb voornoemde brief gericht aan de algemeen directeur van UPC.
  Ik heb -op advies van de advocaat- de brief niet alleen aangetekend
  verzonden maar ook nog eens vanaf het postkantoor gefaxt (UPC gooit
  immers alle brieven ongelezen weg en met deze constructie zou je ster-
  ker staan voor de rechter). En dan is deze mail in het D66-archief er
  ook nog...

Al met al een hele opluchting: ik zit ik een UPC-loos tijdperk !
                                                                   :-)