Geen intellectuelen meer

John Wijsmuller j.wijsmuller at CONCEPTS.NL
Thu Jun 5 10:34:38 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Met de verkiezingen en waarschijnllijk omdat D66 het enige echt open forum
op zijn website heeft, zijn veel liefhebbers van een zeer divers pluimage
naar dat open forum gekomen om hun eigen verhaal rond te bazuinen.

Dit zijn dus vaak tegenstanders van D66, of mensen met een eigen kijk op de
wereld, die in iedere discussie, vaak door hen zelf gestart het hoogste
woord voeren. Zij gebruiken vaak schuilnamen, zoals Adolf H, of namen van
D66-deelnemers aan het forum. Vooral toen men zich een periode niet meer
hoefde te registreren kwam er nogal wat haatmail binnen. De webmaster heeft
het ergste opgeruimd.

Dit heeft natuurlijk gevolgen voor het karakter en de kwaliteit van de
discussie op dat forum en ik heb de indruk dat veel deelnemers het forum de
rug hebben toegekeerd.

Als wij weer een link op de website krijgen komen deze mensen ook naar onze
lijst. Ik betwijfel of dat een verbetering zal zijn. Ik ben voor een open
niet gemodereerde discussielijst waar iedereen zijn woordje kan doen, maar
schrik terug voor anonieme extremistische haatmail.

Groeten,

John Wijsmuller