onderwijs

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Jun 4 23:45:17 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toch grappig. De Univeriteit van Twente is een jonge universiteit
(gesticht in 1961) en heeft als enige een afgelegen campus. Twee redenen
waarom de gemiddelde Tukker nou niet bepaald het gevoel heeft dat de UT
verankerd is in de regio. Wel is het inderdaad zo dat men er al jaren
veel aan doet om ondernemingen vanuit de universiteit op te zetten en te
faciliteren en ook om Twentse ondernemingen actief te benaderen met
onderzoeksvoorstellen. En wat zeker ook helpt is dat het
Ondernemingshuis Twente (van de Ontwikkelings- en
Investeringsmaatschappij voor Overijssel) zich op loopafstand van Frans
van Vught's kamer bevindt.

Blijkbaar is het zo dat het uiteindelijk van ondergeschikt belang is in
hoeverre de studenten en medewerkers in de rest van de samenleving zijn
geintegreerd (in Twente zijn er nogal wat wrijvingen tussen de
verschillende leefculturen), zolang de integratie op ondernemingsniveau
maar goed loopt. By the way, waarom doet me dat nou sterk denken aan de
huidige relatieproblemen tussen de VS en Europa??

Groeten,
Mark