Rookverbod in de horeca: een oplossing !

Mon Jun 2 15:13:55 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder:
>Horeca-gelegenheden hebben een vergunning nodig (er zijn zelfs
>verschillende) om alcohol te mogen schenken. Wat is er nu sim-
>peler dan ook een vergunning in het leven te roepen om gelegen-
>heid te mogen geven nicotine (andere vergunning: cannabis) te
>gebruiken ?
>Uitbaters die perse rokers in hun zaak willen hebben, kunnen
>zo'n vergunning dan aanvragen en de gemeente kan beslissen in
>welk percentage van de horeca-gelegenheden gerookt mag worden.

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> schudt daarop het electronische hoofd:
>Het lijkt me alles behalve een oplossing.
>Want laten we eens van de veronderstelling uit gaan dat ze allemaal een
>vergunning aanvragen? Niet echt onwaarschijnlijk, toch?

 Het lijkt me eerlijk gezegd wel degelijk onwaarschijnlijk.

 Tal van kroegbazen (-zinnen) willen helemaal niet dat er in hun zaak
 gerookt wordt of dat er drugs worden gebruikt. Dat jaagt mensen weg.
 Voor hen zou het ontbreken van een vergunning letterlijk verademend
 kunnen werken.

 Ik:
>Proost !

 Henk: