link D66-site

Andre van Wanrooij - D66 a.v.wanrooij at D66.NL
Fri Jan 31 00:21:43 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Andre van Wanrooij - D66 wrote:

> AvW:
> In mijn bevindingen toentertijd was niets veralgemeniseerd,

Henk Elegeert:
Dat zullen we niet weten, immers je bevindingen zijn ons/mij niet
bekend.

AvW:
Mijn bevindingen waren niets meer dan de reden die ik al uitvoerig heb
weergegeven.

> ook heb ik
> daar geen mandaat aam ontleend. Ik heb enkel het LB geïnformeerd over
> het feit dat een Kamerkandidaat op deze lijst onevenredig werd
> beschadigd,

En waaruit bleek dat, die beschadiging en welke Kamerkandidaat betrof
het?

AvW:
Of de kandidaat in casu beschadigd dan wel benadeeld is geworden, is
voor mij niet feitelijk vast te stellen. Het doet ook niet ter zake.
Mijn argumentatie is gebaseerd op het simpele feit dat:
Indien een nieuw lid (of ieder ander) zich voor het eerst aanmeld op
deze lijst in genoemde(interne) verkiezingsperiode, hij/zij onmiskenbaar
een negatieve indruk zou krijgen van de kandidaat in casu. Niet vanwege
politiek handelen, maar enkel vanwege op de man af-verhalen.

Welke kandidaat het betrof wil ik in het midden laten, het betrof zeer
zeker niet mijn persoon. Ook lijkt het me niet van belang in deze
discussie. Het gaat immers om mijn melding richting LB, en niet om de
betreffende kandidaat. Wellicht is het van belang te vermelden dat de
identiteit van de kandidaat op geen enkele wijze van invloed is geweest
op mijn handelen; ik vond het gewoon niet eerlijk om tijdens interne
verkiezingen met modder te gooien (die niet politiekinhoudelijk was)
naar welke kandidaat dan ook.

> en dat ik dat niet gepast

Wat is/was er zo ongepast?
En hoe concreet is dat?

Hoe ben je tot die beoordeling gekomen?
Welke gronden heb je daarvoor gebruikt?

AvW:
Zie hierboven

> vond tijdens interne verkiezingen.

Die zijn voorbij, dus nu volgt een verzoek tot herstel van de link?!

> NIET ik heb de link weggehaald, ik ben daar technisch ook niet toe in
> staat! Dat heeft iemand binnen de partijorganisatie gedaan en
besloten.

Op basis van jouw verzoek daartoe, zo neem ik aan?
Kan dat worden bevestigd dan wel ontkent?

AvW:
Er wordt mij nogal wat invloed toegedicht op deze lijst inzake de link.
Ik heb een melding gemaakt richting LB.
In die melding is door mij geen enkel verzoek gedaan om wat dan ook. Ik
heb enkel aangegeven dat ik dit op een D66 discussielijst niet "netjes"
en niet "gepast" vond tijdens interne verkiezingen. (ook daarbuiten
overigens)

In het laatste geval moeten we op zoek naar een andere oorzaak voor het
verbreken van de link.

Met vriendelijke groet,
Andre van Wanrooij

Henk Elegeert