Geen Nederlandse raketten naar Israel

Aris B. B.Aris at TK.PARLEMENT.NL
Thu Jan 30 13:09:54 CET 2003

Beste mensen, geachte heer Bos,

zolang ieder mens in staat blijft, zijn leven te beteren,  is ieder
mensenleven volgens alle soorten Liberalen, maar zeker voor
ontplooi-ingsgerichte Liberalen als wij, zonder meer het verdedigen waard.
  Het kan me even niet zoveel schelen wie in het van wederzijdse retoriek,
dito angstbeelden en dito hetzes bolstaande Israelisch-Palestijnse conflict
nu wel of niet gelijk heeft, resp. wel of niet juist handelt. Volgens mij
doet steeds meer de Karremans Doctrine "there asre no good guys anymore"
opgang. Ik val gewoon terug op de uitspraak van Voltaire waar iedere goede
D66er op hoort terug te vallen: "Ik ben het totaal oneens met Uw standpunt,
maar ik zal tot het uiterste vechten om U de vrijheid te geven te zeggen wat
U denkt".

  Dus gewoon beschermen die Israeli's (zijn ze minder dan de Turken die ook
buitenlandse Patriot-bescherming krijgen?) en even nadenken voor je zo'n
onzinnig protest op de chatlist zet.

Bernard Aris

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Karst de Jong [mailto:karstdejong at yahoo.co.uk]
Verzonden: donderdag 30 januari 2003 12:59
Aan: D66 at NIC.SURFNET.NL
Onderwerp: Re: Geen Nederlandse raketten naar Israel

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeg,

Dat probleem ligt wellicht wat gecompliceereder dan
dat je nu aangeeft. Ten eerste zal de Nederlandse
regering duidelijk moeten angeven dat dit alleen voor
de verdediging van buitenlandse aanvallen (Irak) kan
worden gebruikt. Ten tweede is er geen garantie dat
een eventuele aanval van buitenaf de palestijnse
gebieden zal ontwijken. Ten derde heeft de verdediging
van het land niets te maken met het probleem van de
Palastijenen en is datiets dat op een andere manier
moet worden opgelost dan met dwingende moties van de
VN waar verder geen stok achter de deur zit.

Het wordt tijd dat zowel de EU en de Nderlandse
regering er alles aan doen om het vredesproces weer op
gang brengen in deze regio. Maar dat kan niet eerder
totdat er een nieuw kabinet is gevormd in Israel. Druk
moet natuurlijk wel worden opgevoerd op beide zijden
om de shcending van mensrechten onmiddelijk te doen
ophouden.

Karst
(Belfast)

D66 at nic.surfnet.nl

> Beste Lijsters,
>
> De Min van Buza suggereerde gisteravond in Nova dat
> er een
> mogelijkheid is dat er voor de VERDEDIGING van
> Israel
> Nederlandse rakettten beschikbaar worden
> gesteld.
> IK ben hier vierkant tegen . Op deze wijze maken wij
> ons mede
> schuldig aan de ernstige schendig van mensenrechten
> van
> Palestijnen door Israel. Ook leggen ze  reeds jaren
> lang
> [...]
Everything you'll ever need on one web page
from News and Sport to Email and Music Charts
http://uk.my.yahoo.com

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SUBSCRIBE D66
alleen: SIGNOFF D66
Het on-line archief is te vinden op:

Tweede Kamer der Staten-Generaal
www.tweede-kamer.nl

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Dit elektronisch bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde.
Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te
vernietigen en de afzender te informeren.
Wij adviseren u om bij twijfel over de juistheid of de volledigheid van
dit bericht contact op te nemen met afzender.

No rights can be derived from this message.
This electronic message is intended only for the addressee.
Should you have received this message in error, you are kindly
requested to delete it and inform the sender.
Should you question the accuracy or the completeness of this
message, you are advised to contact the sender.