nieuwe start met nieuwe mensen

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Wed Jan 29 21:16:55 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijsters,

Helaas kan ik wel post versturen maar ontvang ik via het digicafé niets terug. Kan ik de discussie ergens teruglezen?

Op http://www.politiek-digitaal.nl/media/mediaanalyse13.shtml
is te lezen dat wij de enige partij zijn die van schrijvende pers meer positieve dan negatieve steun krijgt. Interessant.

In aansluiting op wat ik eerder schreef.

Mijn punt is: het lerend vermogen binnen de partij kan vergroot worden door te analyseren (grondig) hoe de fractie de afgelopen jaren heeft samengewerkt en hoe de campagne(s) zijn verlopen. Daarbij ontkom je niet aan de de leiderschapsfiguur en zijn rol in het geheel. Thom heeft het naar zijn vermogen uitstekend gedaan, daar heb ik hem ook voor gecomplimenteerd, maar hij had naar mijn stellige overtuiging nooit op die plek moeten komen (eindresultaat is toch een teleurgestelde man en een kleinere partij). Verder denkend: D66 heeft een profielschets (zoals bij de keuze van een burgemeester ook wel opgemaakt wordt) nodig, of competentieprofiel van de kernkwaliteiten van dé topfunctie binnen de partij. Ev. aangevuld met ontwikkeltrajecten en dergelijke. Daarnaast dienen we breder te kijken.

Hoop dat dit opgepakt wordt.

Mvg,

Unico