(Online) stalken

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Sun Jan 26 16:57:48 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik, lijsters,

Een korte reactie op lukraak gekozen onderwerpen van Eriks zoveelste klaag-
waslijst want ik heb geen zin op alles te reageren:

Ach, jouw woord tegen het zijne, Hein handelde namens het bestuur, en het
bestuur heeft hem nooit negatief aangesproken op zijn gedrag. Dat lijkt me
voldoende.

Nee hoor, Hein heeft alleen namens de eigenaar van de camera gevraagd of je
hem terug wil geven.

Hein heeft jou geschoffeerd, daar ben ik het mee eens. En jij weet dat ik
hem daar off list zwaar op heb aangevallen. Hij liet zich in mijn ogen
verleiden af te dalen naar jouw niveau, en dat had hij niet moeten doen.
Daar is hij het overigens mee eens.

Ja, want hij heeft de aanklacht ingetrokken toen jij hem een paar maanden
met rust had gelaten en op verzoek van de politie het nog even wilde
aanzien. Ik vond het trouwens heel mooi dat hij je na 6 jaar achtervolging
dat vertrouwen heeft gegeven.

Dat wel. Maar tegelijkertijd ging je door met treiteren. Vandaar. Dat was
voor hem aanleiding om die aanklacht toch in te dienen. Jij wilde niet van
ophouden weten.

Nee Erik, je bent echt onverbeterlijk. Hij had niet paraat wie jij bent.
Hij kende je slechts als die man met dat brilletje dat zoveel ruzie trapt
op internet, dat wel.

Hein was één van de zes, later vier bestuursleden. Ondanks dat de
voorzitter en de secretaris nauwelijks actief waren ten tijde van de
opheffing, resp. ten gevolge van een beroerte en overwerktheid, verbaast
het me elke keer weer dat je doet alsof het bestuur uit één persoon
bestaat. Bovendien heeft hij nooit beweerd dat de opheffing van DB.NL de
schoonheidsprijs heeft verdiend. Wel is alles uiteindelijk goed geregeld,
met instemming van de KvK.

Dit is het begin van je gedraai en gelieg, Erik. Je doet niets anders dan
manipuleren met feiten. Precies zoals je zelf schreef:"Ach, ik ben nooit te
beroerd om een citaat zwaar out of context te citeren als dat in mijn kraam
te pas komt. :-)" (Date: Thu, 22 Dec 1994 22:30:08 +0100 (MET), From: Erik
van den Muijzenberg
mailto:muijz at dds.nl>muijz at dds.nl>mailto:muijz at dds.nl>muijz at dds.nl>, To:
Karin Spaink
mailto:kspaink at xs4all.nl>kspaink at xs4all.nl>mailto:kspaink at xs4all.nl>kspaink@
xs4all.nl>, Subject: Re: Dank voor de eer)

Er is maar één reden waarom het voor Hein moeilijk wordt een politieke
functie te vervullen. Dat is dat hij geen stap zou kunnen verzetten zonder
zwart te worden gemaakt door jou. En dat zou noch hem, noch de partij ten
goede komen. Jouw zwartmaak-tactiek is dan succesvol gebleken, en mijn
gevoel van rechtvaardigheid verzet zich daar vierkant tegen.

Nee, dat bewijs jij hier met volharding.

En in antwoord op verzoeken dat ík moet stoppen met reageren, laat ik
jullie weten dat ik in dit geval geen zin heb om de wijste te zijn en
daarmee Erik vrij spel te geven. Laat Erik maar stoppen. Laat hij een
voorbeeld aan Hein nemen, die is uit deze lijst gestapt. Ook als je uitgaat
van het feit dat het gelijk in het midden ligt, en wellicht ten
overvloede 'dat ga ik niet', wil ik niet lijdzaam toezien hoe Erik bezig
blijft om Hein met liegen, verdraaien en dubbele praat te beschadigen. Er
moet soms een grensg gelegd worden, en ik leg hem hier. Ik laat deze lijst
niet gijzelen door een door haat verblinde, op schade toebrengen gericht
mens.

Ellen