link D66-site

Andre van Wanrooij - D66 a.v.wanrooij at D66.NL
Sun Jan 26 14:15:12 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijsters,

Gezien de opgelaaide discussie Muijz-Meet (voor degene die hem
automatisch verwijderen: die is er weer
), kan ik niet begrijpen dat er
op deze lijst zo gestreden werd/wordt voor een link met de landelijke
D66 site.

De lijst is immers geen visitekaartje geworden/gebleven van het
sociaal-liberale denken.
Nu kan ik (en alle andere “oude” lijsters) de achtergronden plaatsen, en
de “strijd” aan me voorbij laten gaan. Nieuwe subscribers kunnen dat
wellicht niet.

Ik heb tijdens de kandidaatstellingsprocedure TK 2003 het LB verzocht de
link te verwijderen aangezien een der kandidaten onevenredig werd
benadeeld op deze (toen gelinked) discussielijst. Dit omdat ingevolge
art. 8.17/6 en 8.18a van het H.R. de partij, partijorganen, fracties,
geen medewerking dan wel betrokkenheid kan hebben aan een stemadvies,
anders dan de SAC. Dan wel dat de partij geen voorkeursacties mag
toestaan, ondersteunen, faciliteren waarin op nadelige wijze over andere
kandidaten wordt gesproken of gehandeld in woord en/of geschrift.

Gezien het HR is een link dus al helemaal niet mogelijk vanwege de vele
stemadviezen die hier worden gegeven, waarin ook andere kandidaten
(nadelig) worden genoemd.

Begrijp me goed; ik ben een voorstander van een link maar niet tijdens
(interne) verkiezingen.
Ik zou het wel op prijs stellen als nieuwe subscribers een mailtje
zouden ontvangen waarin wordt aangegeven wat zij hier kunnen verwachten
en hoe zij een bepaalde discussie elektronisch kunnen ontwijken.
(instructie)

In antwoord op Ellen V.
Het stopzetten van discussies door leden te verwijderen heeft niet mijn
instemming.
a.      Het lost niets op; men subscribed dan onder andere naam.
b.      Alle discussianten hebben de feitelijke mogelijkheid zich te
verweren. (waar ook veelvuldig gebruik van wordt gemaakt)
c.      Alle niet-geïnteresseerde deelnemers kunnen hun comp instellen
om zo de discussie te negeren.
d.      Uitsluiten van personen/meningen doet meer kwaad dan goed. (Pim
maakte daar dan ook handig gebruik van)

Mijn conclusie: geen link met landelijke site tot na de EK-verkiezingen.

Groet,
André van Wanrooij