Alle mail van MUIZ terug zenden

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Sun Jan 26 09:44:55 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink <evu at PLANET.NL> schreef:
> eerder berichtte op mijn opmerking dat ze beter off-list kon reageren).

> Cees,
>
> Erik heeft afgelopen maandag een bericht geforward van de Trouw site waarin
> Hein Wouter Bos feliciteerde met de voordracht van Cohen.

Heb dat bericht in eerste instantie gemist :(.
Zowel op lijst als op Trouwsite.

Maar na lezing van het bericht vind _ik_ dat Erik alleen maar reclame maakt voor Hein door dit bericht te plaatsen. Ik zou het zelf
geplaatst willen hebben (op de Trouwsite dan :). Een redelijk verhaal met goede nuances.

Sterker, ik heb zelf bijna -strategisch- op Bos gestemd om het CDA maar van die eerste plaats te houden, maar vond bij nader inzien
(op de vroege woensdagochtend pas), dat ik dit niet kon maken naar D66 toe.

> Vervolgens heeft hij woensdag op deze lijst een bericht gezet met alle
> redenen op een rij waarom kiezers niet op Hein zouden moeten stemmen.

Erik:
Nu ga ik naar het stembureau. (En nee Ellen, het wordt niet
Hein van Meeteren. Maar dat verbaast je toch niet echt?)

Cees:
Een -niet verkapt- stemadvies?
Nou nee. Dat is weer je hart Ellen :).
Ik zal ook nooit op Hein stemmen en met mij zovelen. Zo what?
Op de site(?) van Ongehoord kun je zien dat hij voor een aantal zelfs op de eerste plaats komt. Van mij mag het (ik vraag me alleen af
waarom ik wel belang hecht aan goede manieren en anderen kennelijk minder).

Als ik vind dat Hein over de schreef gaat met 'manipuleren' en 'jokken' op de lijst, reageer ik (vanaf _mijn_ tolerantiedrempel). Als hij
onbeschoft tegen me begint te schreeuwen, reageer ik _niet_ on-list (want _dat_ heeft geen zin).

> Het eerste vond ik irritant, maar ik vind alle geforwarde mails van
> bijvoorbeeld teletekst- en kranteberichten irritant, dus dat zegt niet zo
> veel.
> Dat tweede bericht op de dag van de verkiezingen overschreed voor mij
> echter alle grenzen.
>
> Erik is deze discussie dus zelf begonnen, en ik reageer op hem. Ik ben

Ondanks dat ik het bericht waar jij op doelt gemist had, vind ik nog steeds dat _mijn_ bericht van gisteren staat. Je verwijt Erik de lijst te
spammen (impliciet) en Hein onbehoorlijk te behandelen (vind ik niet, ze ontlopen elkaar geen millimeter, en Hein echt grof kan
reageren), terwijl  ik vind dat je zelf onnodige berichten op de lijst zet en nu bovendien vind dat je je hart selectief volgt.
Maar ja, dat zal wel inherent zijn aan harten (en impulsief zijn).

Bovendien refereer je (in de behoefte Hein te verdedigen) ook (weliswaar niet in dit bericht) aan het feit dat Hein off-list is (meestal, de
laatste weken), maar heeft Marc _op_ de lijst laten zien dat de lijst _ook_ off-list gevolgd kan worden.

> zelfs niet met je eens dat Henk Vreekamp deze discussie begonnen zou zijn,

Niet begonnen, wel veroorzaakt (al dan niet onbedoeld, heb ik geen mening over - Hein overigens wel).

> alhoewel het hem zou sieren als hij geen toespelingen meer zou maken, want
> hij weet waartoe die leiden.
>
> Hein had geunsubscribed. Dat gaf een hoop rust op het forum. Voor mij zelfs
> een beetje te veel, want ik miste zijn prikkelende bijdragen. Ik ben meer
> van debatten op het scherpst van de snede, dan van de redelijke
> uitwisseling van feiten en theorieën. Ik houd van emoties in het debat. En

Zie boven.

> in de politiek :-), die mis ik!
>
> Bij ieder bericht dat ik post, realiseer ik mij dat ik mijn doel voorbij
> schiet omdat het meer irritatie oproept dan goodwill kweekt.

Onverbetelijk dus, net als alle anderen :).

> Toch doe ik het nu weer, omdat ik het zo vreselijk onrechtvaardig vind dat
> een stuk of 113 lijsters billijken dat Erik niet ophoudt, zelfs niet als
> Hein geen lijster meer is, om te proberen hen te overtuigen van het feit
> dat Hein geen goed mens zou zijn. En dat nog afgezien van alle meelezers
> bij wie hij Hein in een kwaad daglicht stelt.
> Wat ook meespeelt, is dat wat zoekwerk oplevert dat Hein niet het eerste
> slachtoffer is van Erik. Ik weet niets van de inhoud en de mensen, het gaat

Dat is jouw interpretatie Ellen.
Ik heb een andere.
Ik denk dat Hein manipuleert en zeer grof kan zijn en is, en sommige mensen met trauma's reageren daar verkeerd op (en ik neem het
ze niet kwalijk, zoals je ziet probeer ik ze zelfs te verdedigen - ofschoon Erik dit -denk ik- niet echt nodig heeft, maar ik wel on-list wil
laten zien dat het kan en mag).

Net zoals ik reageer als in de tram/bus/trein iemand door conducteur of bestuurder (of andere passagier) grof behandeld wordt. En
maar klagen dat ze het zo moeilijk hebben met passagiers, terwijl ze zelf potentaatje spelen (tekort aan specifieke stress-opleiding?).
Overigens kom ik ook (en gelukkig _meer_) conducteurs en bestuurders tegen die _ontzettend_ goed reageren naar vriendelijke _en_
onbehoorlijke passagiers (ingebouwde stress-opleiding, meer meegemaakt?).

> mij om de niet alleen cynische maar ook vileine toon. Het heeft iets Don
> Quichote-achtigs, maar dan wreed. Het geeft blijk van gebrek van vertrouwen
> en eerder het kwade dan het goede zien. Mijn hart zegt me dat het probleem

Ik heb je nog nooit tegen Hein op de lijst horen zeggen dat hij zijn toon moet matigen.

> bij Erik zit, en dat Hein daar te zeer de dupe van is.

Je bent je hart dus echt kwijt begrijp ik :).

> Ik heb veel off list gemaild met Erik en dat was erg leuk, zolang het niet
> over Hein ging. Ook Erik heeft een leuke kant.
> Ik ben gedurende twee jaar gestalkd, lang geleden. Dat gaat je niet in je
> koude kleren zitten, Cees, dat is traumatisch. Erik is ook gestalkd en is
> dat volledig met mij eens. Hij is alleen zo geobsedeerd door Hein dat hij
> niet eens doorheeft dat hij Hein stalkt. Sterker nog, hij is overtuigd van

Hein stalkt Erik dus niet? Hij reageert alleen maar?

> het tegendeel. Dat is tot daaraantoe, maar dat slechts 3 lijsters hem van
> deze lijst willen verwijderen, inclusief mijzelf 4, dat vind ik zeldzaam
> onrechtvaardig.
> De basis van mijn band met D66 is vrijheid, lage verantwoordelijkheden,

Lage verantwoordelijkheden? In deze context?

> vertrouwen dat mensen hun zaken zelf kunnen regelen. Pas ingrijpen als dat
> nodig blijkt. Dat geldt voor het geven van budgetten aan scholen, maar ook
> voor het beheer van lijsten. Het is al lang gebleken dat het op deze lijst
> nodig is om in te grijpen. Maar onder het mom van vrijheid van

Vindt het merendeel kennelijk niet. Althans ze reageren niet in die zin. Er zijn er veel meer die in andere zin reageren

> meningsuiting kijkt iedereen gewoon toe. Ik heb al vaker gezegd dat ik dat

Ik vind dat vrijheid van meningsuiting _heel_ ver moet gaan (bijna zoals in de VS), omdat je anders al _heel_ snel als Balkenende en
Donner begint met gelegenheidsredeneren.

Nogmaals 'Hoe reageert Hein?'

> Ik ben hier voor mijn gevoel niet, zoals Erik suggereert, mijn vriendje
> Hein aan het redden. Als Erik zo werd behandeld, zou ik het voor hem
> opnemen. Ik wil gewoon niet toezien hoe Hein hier wordt bestreden door

Ik heb af en toe ook de impuls om het te doen, maar dan wint mijn (ahem) fatsoen en (ahem) redelijkheid het weer.

> Erik. En ja natuurlijk, ik vind Hein een mooi mens, omdat hij durft zich
> kwetsbaar op te stellen, omdat hij bevlogen is en gaat voor waar hij in
> gelooft, omdat hij vecht voor wat niet goed gaat en omdat hij pret heeft in

Ken hem alleen van de lijst. Nooit les van hem gehad :).

> het leven. Ik zou hem wel graag in de TK zien :-).

Ik niet!!

> Ik wil niet lijdzaam toezien hoe Erik hem probeert te beschadigen.
> Natuurlijk zegt Erik straks weer dat hij niet probeert Hein te
> beschadigen, maar dat hij het land tegen hem moet beschermen want... en
> dan komt de riedel voorbeelden weer.

> Als Erik niets meer zegt over Hein, ben je van mij af. Ik wil niet lijdzaam
> aanzien dat Erik hier vrij spel heeft. Daarom reageer ik niet off list.
> En Cees, ik spreek vrijwel altijd met mijn hart.

Maar wel eenzijdig, jammer.

> Ellen

Groet,

Cees