Pollpulisme

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Jan 22 09:40:52 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Ad,

Ik vind dat je Muiz serieus moet nemen zodra het niet om Muiz-Meet gaat. Je
opmerking over de dode Fortuyn is inderdaad ongepast. Je hoefde het niet
met Fortuyn eens te zijn (was/ben ik ook niet), maar het was een
interessant, charismatisch figuur.

In de Volkskrant stond gister een aardig overzicht van de korte lijst van
charismatische figuren in de Nederlandse politiek, met Domela Nieuwenhuis
en Kuiper. Daar moeten we, ook historisch, zuinig mee zijn wegens hun
impact in de democratie.

Kortom, ik houd er niet van als mensen via een U-bocht toch de politieke
moord op Fortuyn goedkeuren of er meesmuilend mee instemmen en dan ook nog
beweren dat ze een fatsoenlijke middenpartij zijn.

Trouwens, gaat dat proces tegen de moordenaar Volkert van der Graaf nu net
zo lang slepen als dat tegen de Belgische pedocrimineel Dutroux omdat
politieke elites in opspraak (kunnen) komen?

Groetjes,
Henk Vreekamp, Utrecht.