Computeronderwijs shit

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Jan 18 12:10:26 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De lezers van VUNET weten het al:
>
> Ook pedagogisch blijkt de Nieuwe Economie een luchtbel.

Als nagenoeg iedereen met een monopolist wordt opgescheept kun je weinig
creativiteit verwachten.

> Een Engels
> regeringsrapport meldt dat er geen effect te meten is van
> computer(ondersteund) onderwijs en internet op de schoolresultaten.

Zegt me niet zoveel.

> De subsidie kan, als er toch nog geld is, beter worden besteed
> aan de bijscholing van de onderwijzers en leraren.

Precies. Daarna moet je de effecten meten.

> [www.vunet.com/News/1138036]

"
File Not Found

The requested URL was not found on this server.
"

> Kortom, de kenniseconomie bestaat uit mensen.

Nooit anders geweest.
Toch geen overspannen verwachtingen gehad, hoop ik.

> Onze in machientjes denkende
> technologische deterministen - D66 barst er van - mogen een toontje lager
> zingen. Daarvan acte!

Kind met badwater weg, Henk?

Henk Elegeert