Strategisch Stemmen

Thu Jan 16 18:41:07 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk schreef:

>   Het gaat niet om een meerderheid van links maar om geen meerderheid
>   van CDA-VVD. Ook als dan CDA het grootste is valt er weinig te
>   informeren met de VVD.

Maar CDA/VVD kunnen een meerderheid krijgen met andere partijen. LPF (Ze
zeggen van niet, maar als puntje bij het paaltje komt? ) CU. LN.. D66

>   > met het CDA. En dan zou het CDA zijn sociale achterban in de steek
moeten
>   > laten en het bewust laten mislukken. De vraag is of zij dat zouden
doen. Of
>   > zie ik iets over het hoofd? Bovendien gaat D66 het CDA/VVD misschien
aan
>   > een meerderheid helpen (indien we genoeg van ons programma kunnen
>   > waarmaken).
>
>   Dat 'als' is niet reeel zoals je weet (en het eisenlijstje van Bert
>   van enige tijd geleden er nog eens bijpakt).

Henk, dat weten jij en ik. Maar het eisenlijstje van Bert is niet bekend
bij al die mensen waar jij van baalt dat ze strategisch gaan stemmen. Hun
keuze om strategisch te stemmen staat dus nog. Wellicht kan Lousewies
vanavond dat juist duidelijk maken (dat het niet reel is dat we meegaan
doen met CDA/VVD). En daarmee gelijk Jan Mulder overhalen....
En het gaat veel mensen juist wel om een meerderheid voor centraal links of
rechts..... Tenminste dat is mijn inschatting...  En niet per se om een
niet meerderheid voor CDA?VVD alleen.

Groetjes Joris