Strategisch Stemmen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Jan 16 18:23:05 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Jan 16, 2003 at 06:05:51PM +0100, Joris van den Wittenboer wrote:
  > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
  >
  > Maar Henk schrijft verder.
  >
  > Dat is niet helemaal waar (volgens mij). Ik snap waarom je het zegt maar
  > indien de PvdA de grootste wordt mag zij beginnen met de informatie (of er
  > moet van worden afgeweken dat de grootste partij de informateur levert). Of
  > zij nu een meerderheid met links weet te genereren of niet, maar wellicht

  Het gaat niet om een meerderheid van links maar om geen meerderheid
  van CDA-VVD. Ook als dan CDA het grootste is valt er weinig te
  informeren met de VVD.

  > met het CDA. En dan zou het CDA zijn sociale achterban in de steek moeten
  > laten en het bewust laten mislukken. De vraag is of zij dat zouden doen. Of
  > zie ik iets over het hoofd? Bovendien gaat D66 het CDA/VVD misschien aan
  > een meerderheid helpen (indien we genoeg van ons programma kunnen
  > waarmaken).

  Dat 'als' is niet reeel zoals je weet (en het eisenlijstje van Bert
  van enige tijd geleden er nog eens bijpakt).

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                                                        |