De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Wed Jan 15 15:13:45 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Martin Lentink <martinlentink at d66putten.nl>:
>Maak je geen zorgen Kees. Dat lijstje was, zoals Marc-Alexander al
>memoreerde, rechtstreeks overgenomen uit het document "Standpunten Lijst Pim
>Fortuijn" hetgeen het officieuze LPF verkiezingsprogramma was voordat de "De
>Goddelijke Kale" zijn "Puinhopen" publiceerde.

 Is dat zo ? Ik gokte eerlijk gezegd maar wat. Sterker nog: ik had 't
 lijstje niet eens gelezen omdat het zo vreselijk voor de hand lag wat de
 bedoeling was...     :-)

 Hmmm, moet ik 't lijstje toch maar 's lezen.

>Waarom ik dat lijstje naar voren bracht is te laten zien hoe eenvoudig en
>goedkoop veel kritiek op Paars eigenlijk is. Marc-Alexander neemt aan dat
>D66 graag Paars terug wil. Ik probeer hem uit te dagen duidelijk te maken
>hoe hij daarbij komt.

 Tja, moet dat nu echt ?
 Zegt Thom de Graaf het dan nog niet vaak genoeg ?

>Thom de Graaf fulmineert naar mijn inzicht volkomen terecht tegen de plotse
>bekering van Wouter Bos en Gerrit Zalm. Beide heren hebben grote
>verantwoordelijkheid gedragen in de Paarse periode, en beide proberen dat
>uit "Nieuwe Politieke Correctheid" zoveel mogelijk onder de tafel te
>moffelen.

 Hoezo moffelen ? (Zie eerder: hoezo opportunistisch ?)

 Men kan toch uit volkomen zuivere motieven tegen Paars zijn ? Of waarin
 dat verzandde ? Ik was zelf ook niet tegen Paars 1. Maar toen de verkie-
 zingen naderden en Paars 2 er moest komen, ben ik daar op deze lijst
 fel tegen tekeer gegaan. Ik schreef overal 'PAARS PAARS PAARS' boven,
 tussen en wat al niet meer om te laten zien hoe belachelijk het allemaal
 was.
 Toen Paars 2 eerst was gevallen en toen weer overeind gezet moest worden
 was ik ook tegen. Je moet zien wat waartoe zoal leidt. Vandaar dat ik
 regelmatig het een en ander op de lijst voorspel. Ik ben 1 van de zeer
 weinigen die zoiets aandurft (als die campagnerakkers hebben geen idee)...

 Zoiets heet 'tactisch inzicht'...   :-)

 PS: vannavond (niet vrijdag) is het weer politieke barometer-tijd (NOVA,
 of hoe die rubriek deze dagen ook mag heten).

 Marc Fluks