De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Martin Lentink martinlentink at D66PUTTEN.NL
Wed Jan 15 14:58:42 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<knip>
> Je kan zowel een negatief lijstje maken als een positief lijstje. Ik wil
wel
> het debat ingaan met jullie. Je kan prachtig zeggen, dat beleid is
mislukt,
> maar vervolgens niet aangeeft hoe het dan moet. Ik geef aan dat er goede
> oplossingen angedragen zijn door D66. Ik ben met jullie eens dat we deze
> goed moeten verkopen. Maar hou op met dat gezeur en kom nu eens met
concrete
> oplossingen en niet gericht op de persoon, mar inhoud. Dat is de
> [...]
<knip>

Maak je geen zorgen Kees. Dat lijstje was, zoals Marc-Alexander al
memoreerde, rechtstreeks overgenomen uit het document "Standpunten Lijst Pim
Fortuijn" hetgeen het officieuze LPF verkiezingsprogramma was voordat de "De
Goddelijke Kale" zijn "Puinhopen" publiceerde. En zoals je zelf al aangaf
valt daar inhoudelijk wel het een en ander tegenin te brengen.

Waarom ik dat lijstje naar voren bracht is te laten zien hoe eenvoudig en
goedkoop veel kritiek op Paars eigenlijk is. Marc-Alexander neemt aan dat
D66 graag Paars terug wil. Ik probeer hem uit te dagen duidelijk te maken
hoe hij daarbij komt.
Het niet weg willen lopen voor in het verleden gedragen
verantwoordelijkheden is geheel iets anders dan terug willen naar die
situatie. Toen was toen, nu is nu. De oplossingen die nu voor dit land nodig
zijn sluiten een samenwerking met de VVD uit. En dus een nieuw Paars. Thom
de Graaf fulmineert naar mijn inzicht volkomen terecht tegen de plotse
bekering van Wouter Bos en Gerrit Zalm. Beide heren hebben grote
verantwoordelijkheid gedragen in de Paarse periode, en beide proberen dat
uit "Nieuwe Politieke Correctheid" zoveel mogelijk onder de tafel te
moffelen. Ongeloofwaardig, zoals de Graaf zei.

Martin