De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Wed Jan 15 13:50:54 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: Martin Lentink <martinlentink at d66putten.nl>
To: Lenny <LBruce at footprinting.com>
Cc: Mark Koek <mark at koek.net>; Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at science.uva.nl>; D66 <d66 at NIC.SURFNET.NL>; Kees van Loon
<k.vanloon at wanadoo.nl>
Sent: Wednesday, January 15, 2003 11:55 AM
Subject: Re: De Graaf verdedigt opnieuw Paars

> <knip>
>
> Ehh
>
> Laat me eens raden volgens mij weet je niet wat puinhopen.
>
> Paars heeft Nederland opgescheept met o.a.:
>  - een volkomen vastgeroeste zelfgenoegzame politieke ciultuur van
benoemde
> regenten zonder creatief of lerend vermogen;
Thom was als eerste die niet meedeed met achterkamertjesoverleg, het
referendum is ingevoerd. De PVDA met Wouter Bos is meer regentesk, misschien
zoket de bevolking wel regenten als Fortuyn.

>  - een zwaar teleurstellende gezondheidszorg met doden door wachtlijsten;

De wachtlijsten zijn ontstaan door jaren CDA-beleid. Dankzij Borst zijn de
wachtlijsten teruggedrongen. Dat we er nog niet zijn oke. Ze heeft ook de
opleiding uitgebreid en mw. Ros wil nu de kwaliteit van de zorg nog
verminderen. Borst heeftt meer zeggenschap gegeven aan patienten, meede
kwaliteitswet geintroduceerd.

>  - achterblijvend onderwijs met klassen die naar huis worden gestuurd;

Vergeet nietdat wij altijd op onderwijhs hebben ingezet, vandaar nu ook 2,5
miljard.

>  - hoge inflatie ten koste van minder draagkrachtigen en onze
exportpositie;

De inflatie is ontstaan dit jaar. de haven in Rotterdam heeft nooit zo
gebloeid. neem de ruimere winkeltijden en werkgelegenheid

>  - hoge criminaliteit waardoor de burger zich op straat niet meer veilig
> voelt;

Gevoel van onveiligheid is toegenomen. Als je maar blijft roepen, dat
Nederland onveilig is creer je onveiligheid
Ik zie dat ondernemers in rotterdam al niet meer durven investeren terwijl
de veiligheid toeneemt. Dankzij Paars waren meer agenten gekomen.

>  - een voor toekomstige generaties onverantwoord aantal van een miljoen
> WAO'ers;

We hebben nooit miljoen WAO'ers gehad. Dankzij de wet poortwachter ingevoerd
door paars neemt het aantal WAO'ers nu af
>  - door gedoogbeleid onvoldoende beschermen van de belangen van burgers;

We hebben als D66 gepleit om de drugsproblematiek echt te regelen. Ik hoor
nu politici roepen, Je mag dit wel overtreden.

>  - grote problemen op het gebied van de mobilitieit;

Die zullen blijven als de mobiliteitsplannen zoals die er lagen door Paars
niet worden uitgevoerd.

>  - een uit de hand gelopen immigratie in een overbevolkt land;

We hebben dankzij Paars steeds minder immigranten gekregen de verplichte
inburgeringscursus en verplichte inburgering voor imams.

- door sociaal-culturele achterstanden met name in de grote steden een
> ernstige tweedeling van de bevolking;

Juist uit WRR rapport zien we geen sociale culturele integratie van Chinezen
maar wel sociaal economisch geintegreerd. D66 heeft altijd gepleit voor de
sociaal economische integratie, waarbij onderwijs weer een belangrijke rol
speelt. De tweedeling wordt veroorzaakt door zomaar iets te roepen.

>  - het vastlopen van het poldermodel met onvoldoende bescherming van de
> koopkracht van de burger en onvoldoende waarborgen van het democratisch
> gehalte van de samenleving.

De koopkracht is tijdens paars altijd verbeterd dankzij grijs 1 hebben we
een ziekenfondspremie welke onbetaalbaar is.

> Mag ik aannemen dat Marc-Alexander en Lenny het met dit lijstje eens zijn?

Je kan zowel een negatief lijstje maken als een positief lijstje. Ik wil wel
het debat ingaan met jullie. Je kan prachtig zeggen, dat beleid is mislukt,
maar vervolgens niet aangeeft hoe het dan moet. Ik geef aan dat er goede
oplossingen angedragen zijn door D66. Ik ben met jullie eens dat we deze
goed moeten verkopen. Maar hou op met dat gezeur en kom nu eens met concrete
oplossingen en niet gericht op de persoon, mar inhoud. Dat is de
daadwerkelijke reden dat er geen verbinding is met de website. de latste
maanden zie ik geen enkel inhoudelijk debat meer.