Death rows USofA

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Wed Jan 15 09:34:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Mark Giebels" <mark_giebels at hotmail.com> schreef:

> Ha die Cees,
> Hoe kom je op het idee de Oakland Tribune te lezen??

Komt door Henk Vreekamp!
Hij heeft een bericht naar de lijst gestuurd over een stuk in de NRC van Matthieu Weggemans, die daarin de 'maakbare' economie
bespreekt.
Maakbaar o.a. in de zin van 'waarheidsgetrouw modelleerbaar.'

Op het spoor van kwantificeerbare argumenten kwam ik een stuk tegen over een professor die denkt d.m.v. wiskunde (via een soort
negatieve binomiaal verdeling?) denkt te kunnen voorspellen welk groot gebouw het volgende doelwit zal zijn van terroristen.

Die link naar de Oakland Tribune werkte niet, dus moest ik naar het archief ... en dat gaat via de voorpagina :).

> [...]
> uit. En hij is een overtuigd supporter van (het uitvoeren van) de doodstraf.
> Was zelfs 1 van zijn campagne-items. :-(
>
> Een nieuwe investering in een gevangenis met extra capaciteit voor honderden
> nieuwe toekomstige 'death row' gevangen past dan ook uitstekend bij de man.
> En ach, als je al een tekort van 35 miljard dollar hebt (waar hij in zijn
> vorige periode zelf verantwoordelijk voor was) kan die 220 miljoen er ook
> nog wel bij, zeker als het voor zo'n goed doel is. :-(

> Nou, een paar minder, want er zijn ook een paar staten zonder doodstraf.

Heb je gelijk in. Was ik even 'geschokt' vergeten.

> Groeten,
>
> Mark Giebels
> Berkeley, CA

Groet,