De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Jan 14 13:19:49 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Jan 14, 2003 at 12:48:54PM +0100, Mark Koek wrote:
  > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  > En terecht. Diegenen die nu nog steeds beweren dat Paars een grote ramp voor
  > Nederland was hebben wel een heel erg groot bord voor hun kop.
  >
  > Zo'n Verhagen die iedereen die iets met Paars uitstaande heeft gehad een
  > berufsverbot wil opleggen is niks meer dan een walgelijk mannetje. Om van
  > die
  > judassen bij VVD en PvdA maar te zwijgen...

  Ik ken de redacteur van de tekst toevallig (die het als positief
  nieuws over D66 zag) en die mailde mij de tekst voor het NOS nieuws
  vanochtend:

  "D66-leider De Graaf vindt de manier waarop VVD en PvdA zich afzetten
  tegen de paarse kabinetten ongeloofwaardig. Hij vindt het onterecht dat
  paars zo'n besmet begrip is geworden, omdat er in die tijd ook veel goede
  dingen zijn gebeurd. Ook vindt De Graaf het onjuist dat paarse
  bewindslieden niet mogen terugkeren. VVD-leider Zalm was als minister van
  Financiën de spil van paars, zegt De Graaf. Ook PvdA-leider Bos heeft een
  paars verleden: hij was staatssecretaris in het tweede paarse kabinet. De
  Graaf vindt het raar dat Bos vaak spreekt over oud-PvdA-leider Den Uyl,
  maar nooit over Wim Kok. Partijen kunnen hun koers veranderen, maar ze
  kunnen niet weglopen voor het verleden, zegt de D66-leider."

  Groeten,

--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\   Utrecht                                                        |