stem mee op RTL5 site

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Jan 13 15:25:20 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Gerbrandy G." wrote:

> Nooit gedacht dat ik me nog eens zou bezondigen aan het rondsturen van
> website-enquetes, maar deze moeten we wel even winnen. Stemt dus allen over
> de stelling: "Het is terecht dat Thom de Graaf van alle debatten wordt
> uitgesloten" op www.rtl5.nl
>
> Voor de goede orde, het juiste antwoord is 'nee'

Je meent het! :)

Ik vind dat D66, maar ook alle andere partijen aanwezig dienen te zijn
tijdens de debatten.

Ik vind het overigens wel een bevestiging van wat ik al eerder heb
beweerd hier nl. dat een politieke partij niet afhankelijk mag zijn van
de media. Ook niet als het gaat om het uitdragen van haar idealen.
Het is een schrijnende vertoning!

Het debatje tussen Groen-Links en D66 maakten eens te meer duidelijk dat
hoe lastig het is om het verschil tussen de partijen te zien.

Zowel Th. de Graaf als F. Halsema slaagden er niet echt in om de sterke
kant van hun partij te duiden, ondanks hun verwoede pogingen.  De
politiek moet op zoek naar andere wegen om de 'band' met de
burger/kiezer vorm te geven. Een belangrijk uitgangspunt moet daarbij
m.i. zijn de zelfwerkzaamheid van de burger/kiezer in het democratische
proces en zijn/haar invloed op de besluitvorming.

De huidige (partij)cultuur is op dood spoor. Evenals het democratische
proces.

Het moeten bezondigen aan een dergelijke actie is het gevolg van een
verkeerde visie op de relatie burger/kiezer vs politiek(e) partij.

Tijd voor verandering!

Henk Elegeert