Nationale Dag van de Vrijheid en Democratie

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Wed Jan 1 16:17:36 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  O, vandaar  :-)

Soms 'zie' je haast een schakelaartje omgaan: 'nu mag ik stoppen met
nadenken want daar had ik al een mening over'. En deze mening komt dan
ook prompt :-)  Maar ik vind niet dat met dit stempeltje het onderwerp
zelf recht gedaan wordt. Collectieve armoede (niet zozeer materieel maar
vooral ook kwalitatief) tast op den duur ook de waarde van de private
welvaart aan waar we zo op gesteld zijn geraakt.

>  Maar ik ben -uiteraard- niet voor een normen & waarden-diskussie
>  (ik heb er iets van gezien op TV vorige maand - jonges, jonges,
>  wat was dat erg). Ik verdenk de voorstanders van een dergelijke
>  diskussie er ergens van dat ze hun religieuze onzin volgaarne aan
>  ons zouden willen opdringen.
>
>  Wie fatsoenlijk is, die heeft geen normen & waarden nodig.

De taal (wat is het verschil tussen 'fatsoen' en 'normen & waarden')
lijkt hier het denken te belemmeren.

Bart Meerdink