Nationale Dag van de Vrijheid en Democratie

Wed Jan 1 15:12:07 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder, en corrigerende voor een storende tikfout:

 Bart Meerdink <bmeerdnk at TELEKABEL2.NL>:
>Toch wel, denk ik. Het initiatief komt voor uit de wens om wat meer
>daadkracht te brengen in een steriele discussie over de onderwaardering
>van alles wat onze samenleving maakt tot een goede plaats om te leven
>(de 'normen-en-waarden' discussie).

 O, vandaar  :-)

 Maar ik ben -uiteraard- niet voor een normen & waarden-diskussie
 (ik heb er iets van gezien op TV vorige maand - jonges, jonges,
 wat was dat erg). Ik verdenk de voorstanders van een dergelijke
 diskussie er ergens van dat ze hun religieuze onzin volgaarne aan
 ons zouden willen opdringen.

 Wie fatsoenlijk is, die heeft geen normen & waarden nodig.

>Juist nu' blijkt er onbehagen te bestaan over de richting die we in
>Nederland uitgaan, en behoefte aan 'Maxima'-achtige gedeelde emotie (ik
>had ook 'Pim' ipv 'Maxima' kunnen schrijven).

 Dat ben ik met je eens (wel een triviale constatering, overigens).
 Beetje een Amerikaanse verloedering, een dergelijk sentimentalisme.
 Ik moet er niets van hebben. Maar dat doet aan je constatering natuur-
 lijk niets af.

 Marc Fluks, Amsterdam