Gaat Iraq Turkije binnenvallen ?

Marc de Droog marcdedroog at ZONNET.NL
Thu Feb 27 15:29:54 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

waarop baseer je deze gedachten?
M.n. de volgorde van de door jou geschetste situatie herken ik niet. Ik kan
me voorstellen dat Irak Turkije aanvalt naar aanleiding van een invasie door
US/UK. Echter, om tot de "aanval uit verdediging" over te gaan, is een
eerste stap van Irak noodzakelijk.
Zou je de volgende opmerkingen kunnen onderbouwen:
* Er wordt gespeeld dat Irak op punt staat Turkije binnen te vallen
* Turkije zou inmiddels 80 km zijn doorgedrongen in Irakees Koerdistan
Vanuit de nieuwskanalen waar ik gebruik van maak heb ik deze signalen nog
niet opgepikt.

Groet,

Marc de Droog