[Re: hoge cd prijs]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Tue Feb 25 09:12:34 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De 'gewone' CD wel, Henk, maar die nieuwe varianten kennen een veel hogere
opslagcapaciteit en -vooral- een veel hogere geluidskwaliteit, analoog aan
'analoog' ;). En dat kunnen die MP3'tjes (nog) niet.
Heb het item trouwens ook gezien, ongelofelijk hoe Philips toch te veel
achterover heeft geleund, want bij die nieuwe varianten gaan ze de strijd om
het dominante format weer verliezen...

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heb ik net begrepen dat de cd's hun langste tijd alweer hebben gehad.
(zo'n 20 jaar)
En dat een of verschillende varianten van DVD's de toekomst hebben.

Bovendien, geldt dat dan niet voor alle cd's?

Henk Elegeert

fert 6565 wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> het onderzoek is duidelijk niet onafhankelijk maar:
>
> "Onderzoek in 5 grote Europese landen toont aan dat verlaging van de BTW op
cd's een verdubbeling in muziekaankopen geeft. De BTW-verlaging zou daarmee
een belangrijke bijdrage leveren aan de culturele en economische waarde van
muziek. De Europese Commissie herziet dit jaar de BTW Richtlijn. Een brede
coalitie van Europese muziekorganisaties streeft ernaar dat het BTW tarief

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SUBSCRIBE D66
alleen: SIGNOFF D66
Het on-line archief is te vinden op: