Pincode makkelijker te achterhalen

Sun Feb 23 09:04:25 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Cees Binkhorst <cees at BINKHORST.XS4ALL.NL> merkte op:
>Je hebt kennelijk nooit een nieuwe bankpas gehad. De pin-code op een
>nieuwe pas, die ik krijg, is dezelfde als op de oude pas.
>Ergo, hij wordt _wel_ vastgelegd, alhoewel de vastlegging niet in een
>recht-toe-recht-aan tabelletje in een map ergens in een kast
>plaatsvindt.

 Als je een nieuwe bankpas krijgt en de pincode is dezelfde, dan wil
 dat alleen maar zeggen dat de magneetstrip hetzelfde is. Niet dat
 de pincode ergens vastligt. Dat hoeft namelijk niet, want de pincode
 zit immers in je hoofd en dus werkt de nieuwe pas.