Oorlog tegen Irak voor Israel? (of om China voor te zijn?)

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Fri Feb 14 17:19:26 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Constantijn Dolmans" <dolmanscpim at hotmail.com> schreef:

> Hoi,
> Ben gek op berekeningen achterop een bierviltje.

En zet het geheel dan ook nog eens in een tijd-context :).

> Willen we dat energieverbruik dus een beetje in de klauwen houden en de boel
> eerlijk verdelen, dan moeten we dus in de Westerse wereld zo'n 63% minder
> energie gaan gebruiken dan we nu doen (1500+260=1760 : 1,9 = 925. 100%-(925
> : 2500) = 63%). Lijkt me lastig met een Bush die ook al niet Kyoto wil
> naleven. En zelfs Kyoto is dan ruim onvoldoende! Misschien dat Mark nog wat
> suggesties heeft uit 'milieuvriendelijk' Californië.

China begint niet zojuist met autorijden en andere
energieverslindende gewoonten! Het is alleen nog niet algemeen
verspreid binnen het immense land.
Dus het is niet juist om te vergelijken met de westerse wereld die
rond 1900 begon en in de jaren 50/60 'op stoom kwam.'

> Je ziet, zo hebben we Irak ook al gekoppeld aan het milieubeleid.

Had je het subject maar moeten verbeteren :),

> Constantijn

Groet,

Cees