Muziekindustrie in de vs

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Feb 14 02:21:55 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> From: fert 6565
> Geinig stuk , alleen inhoudelijk weer het geouwehoer wat ik al zo lang
ken,
> het "ik ben klein(consument) en jij bent groot(muziekindustrie) en
daarom
> ben jij automatisch fout " verhaaltje

NIet automatisch, maar flink wat argwaan is op z'n plaats. Zo werd
vandaag bijvoorbeeld bekend (na onderzoek van het congres) dat Enron
over de periode 1996 t/m 1999 2.3 miljard dollar winst boekte, en het
tegelijkertijd voor elkaar kreeg 3 miljard verlies op te geven bij de
belastingen, en dus nooit een cent belasting betaalde. Een aantal van de
grootste banken, consultance en accountant bureaus waren daarbij
betrokken, waardoor het zeer waarschijnlijk is dat dit bij (bijna) alle
grote concern in de VS het geval zal zijn. Wordt vervolgd.

> Stuk nummer 100000 dat ontwikkelingen constateert maar zonder nieuwe
insteek
> (daar zijn journalisten (columnisten) trouwens ook eigenlijk voor).
> Deze heer wil geen inhoudelijke uiteenzetting maar bij de niet
nadenkende
> lezer lekker zn anti-kapitalistische gezeur nestelen

Mark Morford is altijd meer uit op satire en provocatie dan op nuance.
Overigens denkt de gemiddelde lezer van MArk Morford's columns beter na
dan de gemiddelde Amerikaan, daar durf ik wel een paar flessen Franse
wijn op te zetten. Evian is ook goed, beide schaars na de VN bijeenkomst
van morgen en de waarschijnlijk daaropvolgende boycot van Franse
producten, afgeroepen door het congres. Men is hier nu echt gek aan het
worden.

> Mark Morford zou een goede adviseur voor de SP kunnen zijn.

Ligt wel in zijn straatje inderdaad. Ook de SP deinst niet terug voor
kritiek op economisch belangrijke bedrijven en sectoren.

GRoeten,
Mark