De Grondwet voor de EU

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Dec 7 08:10:45 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou Herman,

Wat de VVD wil met die oppositie tegen het EU grondwetverdrag?
Populistische kiezers wegtrekken van de LPF. Dat zien ze kennelijk als
visdomein. En het effect zal niet mis zijn omdat valt te verwachten dat
Nederland dankzij een raadplegend referendum Nee zal stemmen - en dan
kunnen ze in het parlement kwaken dat zij altijd al tegen waren. Suggestie:
Nee-stemmers zijn eigenlijk VVD-stemmers. Een dubbelslag dus. Sterke
strategie. Die fractieleider Van Aartsen is een slimmerik: van omstreden
punten als multicult en Europa maakt'ie winstpunten, terwijl'ie als
minister ronduit een klungel was. Hij is nu dus kennelijk op z'n plaats.

Het zou wel eens aardig zijn om de anti-Europa punten op een rijtje te
zetten om vooraf eens te bedenken wat een links-liberaal antwoord zou
moeten zijn.

Henk Vreekamp, Utrecht