De Grondwet voor de EU

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Sat Dec 6 19:58:14 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid Oto wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Martin Lentink wrote:
<knip>

> Ja, dat is ook een vraag die je kunt stellen. Maar het gaat mij
> voornamelijk om
> effectief en duidelijke politiek bedrijven. Al was de VVD bij
> voorbaat kansloos,
> dan nog kun je je afvragen of het al die moeite waard is om achteraf
> telkens VVD
> teksten te moeten herschrijven, die dit soort discussies oplevert.

En hier raak je me dus volledig kwijt. Welke VVD teksten hebben wij volgens
jou herschreven?

> Ik denk niet dat de VVD zelf het initiatief zal nemen om over te
> stappen, dus de
> vraag is gerechtvaardigd waarom D66 deze stap niet zou kunnen maken
> als progressieve
> partij. Dat zou ook voor binnenlandse consumptie een sterk signaal
> zijn, dat D66
> een onafhankelijke groene partij is die trouw blijft aan zijn
> uitgangspunten,
> en vernieuwing en verandering hoog op het prioriteitenlijstje heeft.

Yep. En daar in duidelijke meerderheid steun voor vindt in de ELDR fractie.
Dus waarom zouden we die moeten verlaten? Waarom zou een
meerderheidsstandpunt moeten wijken voor een minderheidsstandpunt? Of vindt
jij op een of andere wijze het VVD-standpunt, zij het een duidelijk
minderheidsstandpunt, van duidelijk groter belang dan het
D66-meerderheidsstandpunt binnen de ELDR?
Zoals gezegd: ik kan je wijze van redeneren slecht volgen.

Martin Lentink