Alternatieve Energie Bronnen

K-PAX j.hoek20 at CHELLO.NL
Thu Aug 28 16:17:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: K-PAX [mailto:j.hoek20 at chello.nl]
Verzonden: donderdag 28 augustus 2003 15:54
Aan: Erik van den Muijzenberg; d66nic at surfnet.nl
Onderwerp: RE: Alternatieve Energie Bronnen

Luister Eric,

Je hebt in mijn vorige mail, de volledige tekst en uitleg gehad, met de
cijfers erbij...kan iedereen er op na lezen... is er lang genoeg voor.

Ik vindt het wel grappig hoe je daar stukken uitknipt, volledig uit verband
rukt, en dan als een plakkende en knutselende koter je gelijk probeert te
halen...

Je vraagt je af of het haalbaar is...

. en als iemand erg uitgebreid en vrij simpel de theoretische haalbaarheid
aantoont, zonder een expert te zijn,
dan ga jij zeiken met je persoonlijke mening, die helemaal niet op cijfers
en logisch inzicht blijkt te zijn basseert...

vb. Er staat letterlijk-om de pieken en dalen in de stroomvoorziening door
middel van zonne-energie en windmolens op te vangen.

Waarop jij antwoordt- Zo'n installatie staat dan een groot deel van het jaar
niks te doen, lijkt me, en is dus zeer inefficient.

Ten eerste: zie je wat je doet!?! Je betrekt eerst een eigen mening nl.

<ZO'n installatie staat dan een groot deel van het jaar niets te doen,LIJKT
ME(wat dus duidelijk een mening is!!!!) .....

En vervolgens plak je erachteraan...
EN IS DUS ZEER INEFFICIENT. En dat is dus een feitstelling.  Dus je zegt
eigenlijk: ik veronderstel iets(..lijkt me..) en dan zeg je: het is een
voldongen feit (..en is dus zeer inefficient..). Zonder ook maar 1 cijfer
gezien te hebben.

En dat voor iemand die mij dan nog het lef heeft te vragen om cijfers, die
ik hem al gegeven heb, maar waar die zelf
waarschijnlijk niks mee kan.

En dan heb je ook nog geen logische kijk op zaken, want hoe kan, letten de
rest van de middelbare-school-vriendjes van Erik ook even op, een
brandstofwaterstofcelcentrale nu het grootste deel van het jaar stilstaan,
als je iedere dag al energie moet opslaan om voor de nacht genoeg stroom te
hebben, je weet wel zonne-energie, alleen overdag, en niet s'nachts, geen
stroom s'nachts...gaat er een lichtje branden, Eric... nee, waarschijnlijk
een installatie die het grootste gedeelte van het jaar niks doet.

En nu we toch zo gezellig aan het kwartetten zijn, Eric, mag ik van jou de
cijfers waarop gebasseerd is dat fossiele en kernenergie, zonder duurzame
energie, de mens oneindig zullen voorzien van energie, zonder onomkeerbare
milieuschade, en heel china en india die over 20 jaar in een middenklasser
rijden.... Dan heb niet eens zonnecelpanelen meer nodig, dan ziet het dag en
nacht zwart....

Sorry Eric, maar ik vind je een loser als discusionist, en je kan van mij de
cijfers erbij krijgen om het te bewijzen, kan je het nog narekenen ook.

Mazzel
K-PAX