De pil

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Aug 20 16:54:53 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

k.vanloon at wanadoo.nl wrote:

 > REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
 >
 > .....  Er zijn vele andere
 > maatregelen, die gemakkelijk genomen kunnen worden. Vele
behandelingen zijn
 > niet effectief zoals fysiotherapie, maar ook vele vormen
van alternatieve
 > geneeskunde. Tegenwoordig levert alternatieve geneeskunde
meer schade op zie
 > Sylvia Millecam bijvoorbeeld.

Kees, dit vind ik onzin. Millecam heeft gebruik gemaakt van
haar mogelijkheden en zelf gekozen - dat wat we zo graag
willen nl. zelf verantwoordelijkheid nemen - voor haar
'therapie(n)' of afgewezen.

Zij wist wat ze deed en welke risico's zij nam.

Ook die keuze is haar - ook wat we graag willen nl. zelf
verantwooredelijkheid nemen -.

Achteraf het daar niet mee eens zijn heeft geen zin.

Daarvoor de alternatieve geneestwijzen verantwoordelijk
stellen nog minder. Immers er heeft geen onderzoek
plaatsgevonden die iets kon vertellen over het verloop van
haar ziekte, noch de perspectieven welke er nog waren.

Niet dat het iets uitmaakt, want het gaat voorbij aan haar
uiteindelijke keuzes.

Bovendien maakt ook de reguliere geneeskunde fouten.

 > Dan kan je heel veel besparen.

Twijfelachtige stellingname!

 > Vaak is voor
 > merknaam geneesmiddel ook een equivalente alternatief.

Graag enige vorm van bewijs. Veelal zijn geneesmiddelen
afgeleidt van equivalenten in de natuur.

 > Veel goedkoper en veel
 > effectiever dan de medicijnenknaak.

Dit snap ik weer niet. Hoezo mag iemand nu weer niet kiezen
   voor een duurder alternatief?

Henk Elegeert